Antalya Büyükşehir Belediyesi, “Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi” hedefleri kapsamında sorumluluk alanında bulunan plajlarda hayata geçirilen dumansız plaj uygulamasının yaygınlaştırılması amacıyla bilgilendirme ve denetim çalışmalarına aralıksız devam ediyor. Büyükşehir Belediyesi Turizm ve Sahiller Zabıta Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından yürütülen çalışmalarda, özellikle sigara izmaritlerinin neden olduğu çevre kirliliğinin önüne geçilmesi ve vatandaşların temiz hava hakkının korunması amaçlanıyor. Ekipler sahil ziyaretçilerine kuralları hatırlatırken, uygulamanın kalıcı hale gelmesi için farkındalık çalışmalarına da devam ediyor. Büyükşehir zabıtası, hafta sonunda plajda vatandaşları yeni uygulama hakkında bilgilendirdi.
DUMANSIZ PLAJ UYGULAMASIYLA DAHA TEMİZ SAHİLLER
Turizm ve Sahiller Zabıta Şube Müdürlüğü’nde zabıta memuru olarak görev yapan Mustafa Çağrı Nefes, Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak vatandaşların daha temiz, daha sağlıklı ve keyifli bir plaj deneyimi yaşaması için önemli bir uygulamayı hayata geçirdiklerini söyledi. Nefes, “Beach Park Varyant’ta ve Boğaçayı’nda bulunan EKDAĞ Plajları ile Liman Mahallesi’nde bulunan ANET plajımızda dumansız plaj alanları oluşturduk. Bu alanlarda sigara içmek tamamen yasaktır. Uygulamamız kapsamında dumansız plaj bölgelerinde sigara içme yasağına uymayan vatandaşlarımıza, Antalya Valiliği Genelgesi ve Kabahatler Kanunu gereği idari para cezası uygulanacaktır ”dedi.
DUMANSIZ
PLAJLAR İÇİN SIKI DENETİM
Zabıta
ekipleri olarak denetimlerin süreceğini belirten Nefes, “Dumansız plaj
uygulamasının uygulandığı bu bölgelerde sürekli denetim yaparak yasağın etkin
bir şekilde uygulanmasını sağlayacağız. Amacımız, hem çevre kirliliğini
önlemek, hem de özellikle çocuklarımız, yaşlılarımız ve ailelerimizin sigara
dumanından etkilenmeden plajlarımızdan yararlanmasını sağlamaktır. Temiz bir
Antalya ve temiz bir çevre için tüm vatandaşlarımızın bu uygulamaya uymasını önemle
rica ediyoruz. Vatandaşlarımızın da anlayışıyla ve desteğiyle bu güzel
uygulamayı hep birlikte başarılı bir şekilde sürdüreceğimize inanıyoruz” diye
konuştu.